.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
رئیس اتحادیه قنادان شهرستان ساری:
واحدهای صنفی ساری از تعطیلات کرونایی آسیب جدی دیدند / ضرورت حمایت مسئولان از بازار
واحدهای صنفی ساری از تعطیلات کرونایی آسیب جدی دیدند / ضرورت حمایت مسئولان از بازار

شمال نیوز: سید ابراهیم حسینی عضو هیئت رئیسه اتاق اصناف و رئیس اتحادیه قنادان شهرستان ساری در خصوص تعطیلی های چند هفته ای اصناف بعلت جلوگیری از تشدید شیوع کرونا گفت : بسیاری از واحدهای صنفی در تعطیلی های کرونایی اخیر آسیب جدی دیدند که باید با همت مسئولان ، حمایت های لازم از اصناف صورت پذیرد .


به گزارش شمال نیوز، نائب رئیس اول اتاق اصناف مرکز مازندران از تمامی مسئولین در بخشهای مختلف به خصوص شبکه بهداشت استان مازندران،اماکن ، سازمان صنعت ،معدن و تجارت،فرمانداری و استانداری در حفظ سلامت مردم  تقدیر و تشکر کرد و افزود: روی سخن من با مسئولین دلسوز است ،سلامت افراد جامعه در این برهه از زمان بسیار مهم است و در اولویت همه کارهاست.

 

رئیس اتحادیه قنادان مازندران ادامه داد: امام خمینی بازار را بازوی انقلاب می دانست،یک بازاری تابع ولایت است و در حال حاضر بازاریان درد مشترکی دارند،بخش بزرگی از اصناف 2 هفته تعطیل شد،در حالیکه بانکها و ادارات مرتبط با اصناف همچنان درحال فعالیت هستند،این اقدام یک تضاد است که به مشکلات اقتصادی بازاریان منجر می شود و آبروی چندین ساله و زحمات بازاریان بر باد خواهد رفت.

 

سید ابراهیم حسینی گفت: از استاندار مردمی و محترم مازندران می خواهم صدای ما باشد، در حالیکه در ستاد ملی کرونا اصناف نماینده ای ندارد، این روزها تصمیمات لحظه ای مدیران عرصه را بر بازاریان تنگ کرده است،سوال این است آیا شرایط اجرای این تصمیمات در کشور مهیاست؟آیا در تعطیلات دو هفته ای صنوف و بازاریان هیچ نهادی هزینه واحدهای صنفی را تقبل کرده است؟ درد بازاریان چک، قرض، اجناس مانده در محل کسب، هزینه‌های آب، برق، گاز، بیمه و مالیات است، در زمانیکه قدرت خرید مردم به شدت کاهش یافته است که منجر به کاهش درآمد صنوف گردیده،دولت چه کمکهائی به بنگاه‌های کوچک اقتصادی نموده تا آنها را تقویت کند؟

 

با آمدن کرونا بسیاری از کسب و کارها مجبور شدند تعدیل نیرو کنند که عده ای بیکار شده اند،آیا خانه نشینی یک بازاری جز اینکه شرایط اجتماعی و اقتصـادی عده ای دیگر را به خطر بیندازد ،نتیجه دیگری در پی دارد؟ آیا می دانید بیکاری چه تبعات نامطلوبی برای جامعه و دولت دارد؟بسته حمایتی دولت از بین یک میلیون و پانصد هزار واحد صنفی آسیب دیده تنها به هفت درصد تعلق گرفت، دولت برای اصناف کار خاصی نکرده است. این شکل از تسهیلات منجر به تولید نمی‌شود و مشکل را حل نمی‌کند. اصناف نیاز به نقدینگی با تسهیلات ارزان و کم‌بهره دارند که از دولت انتظار داریم در این زمینه چاره‌اندیشی کند، در غیراینصورت اصناف ورشکسته خواهند شد که در پی آن بیکاری و آسیب‌های اجتماعی خواهدبود.پرداخت بیمه، مالیات و عوارض شهرداری یکی از مهم‌ترین مشکلات اصناف تعطیل شده، است، دولت در این زمینه ها تسهیلاتی ایجادنماید و وامی با بهره پایین به اصناف بدهد تا بتوانند گردش مالی داشته باشد.

 

حسینی در ادامه سخنانش از شبکه درمان و بهداشت استان مازندران تشکر کرد و اظهار داشت:  لازم است بگویم که کرونا آمده و ماندگار شده است و هیچ معلوم نیست تا کی این شرایط ادامه یابد، اصناف در سراسر کشور مسئولیت اجتماعی مهمی دارند و در ماه‌های گذشته برای کنترل و کاهش شیوع کرونا همکاری‌های گسترده‌ای را به عمل آورده‌اند که جای بسی تشکر دارد.

 

کافی شاپها و آب میوه فروشی ها که تمامی پروتکل های بهداشتی را کاملا رعایت می کنند و نیاز به آب میوه تازه را برای مردم مرتفع می سازند، چرا باید تعطیل شوند؟

 

با وجود تمام شرایطی که تعطیلی‌ها در پی داشته،تابحال اصناف برای کنترل شیوع کرونا با شبکه درمان کشور همکاری لازم را داشته اند تا با کاهش تردد، زنجیره انتقال و مرگ ناشی از بیماری را کم کنند. اکثر واحد‌های صنفی با زدن ماسک، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و کشیدن دیوار‌های نایلونی و استفاده از دستکش تمامی پروتکل‌های ستاد ملی کرونا را رعایت کرده اند،حال فقط جامعه بازاریان باید تعطیل شوند؟  

 

وی در بخشی از سخنانش از زحمات «مدیرکل سازمان صنعت،معدن و تجارت استان » و کارکنانش قدردانی نمود و بیان داشت: خوشبختانه کارخانجات در حال فعالیت هستند وطبعا واحدهای صنفی با واحدهای صنعتی تفاوتهای زیادی دارند، صنوف بدون دریافت تسهیلات و با سرمایه شخصی ، ملکیت، خرید سرقفلی، سرمایه در گردش، سرمایه ثابت، سرمایه منقول و غیرمنقول خود وارد بازار می‌شوند و دولت‌هیچ پولی به این بخش نمی‌پردازد و تمامی هزینه‌های جاری را بازاریان شخصا تامین می کنند و در بسیاری از موارد اشتغال زائی کرده اند و هزینه بیمه کارگران و مالیات را پرداخت می کنند بعنوان مثال در بخش قنادی ها از 5 الی 100 کارگر بیمه شده مشغول فعالیت و امرار معاش هستند،چگونه است که باید دو هفته بدون هیچ برنامه حمایتی تعطیل شوند؟ بازاریان حقوق بگیر نیستند بلکه خود حقوق کارگران را می‌پردازند، وقتی بی حساب و کتاب و بی‌برنامه اصناف را تعطیل کنند چه کسی حقوق کارگران را می‌پردازد؟ آیا درست است کارگرانی که در واحدهای صنفی کار را یاد گرفته‌اند و مشغول فعالیت هستند به خاطر بی‌پولی و بی‌درآمدی صاحب کار اخراج شوند؟
مسائل و تصمیمات مربوط به بازار را باید سازمان صنعت،معدن و تجارت همراه با اتحادیه ها بررسی و حل و فصل کنند،کسانی که هیچوقت در بازار نبوده اند و از دولت حقوق می گیرند و از مشکلات بازار کمترین اطلاعات را دارند باید تصمیمات را به اتحادیه ها بسپارند، اتحادیه ها آشنائی کامل با شرایط بازار دارند و ازمشکلات بازاریان باخبرند و از جنس خود آنها هستند. کار را باید به کاردان سپرد، اگر می‌خواهید کاری اجرایی شود و بازتاب خوبی داشته باشد باید به درستی برنامه‌ریزی شود.

وی با اشاره به وظیفه مهم نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی ، توضیح داد: مجلس یازدهم حمایت از اصناف را در دستور کار خود قرار بدهد. با این توضیح که حمایت از واحد‌های صنفی، حمایت از حفظ اشتغال است، زیرا در صورت تداوم تعطیلی کارکنان در بخش‌های مختلف تعدیل و بیکار می‌شوند و دولت مجبور به پرداخت بیمه بیکاری خواهد شد در حالی که می‌تواند همین هزینه را برای اشتغال این افراد صرف کند. خواسته اصناف در مجلس خوانده شد ولی چه اقدامات اجرائی صورت گرفته است که گره از کار صنوف بگشاید؟  

 

نمایندگان که در زمان رای گیری روی حمایت بازار حساب باز می کردند،اکنون برای حمایت از شرایط سخت بازاریان چه اقدامی صورت داده اند، تاکنون هیچ اتفاقی نیفتاده است.پس چاره اندیشی کنید.رئیس بازرسی و نظارت اتاق اصناف مرکز مازندران ابراز داشت: بسیاری از صنوف ما روزمزد هستند و اگر یک روز کار نکنند از نظر مالی بسیار به مشکل بر می‌خورند و موجب ضرر اقتصادی به کسبه می‌شود. اصناف مغازه اجاره‌ای و حتی مسکن اجاره ای دارند از کجا باید هزینه‌های خود را تامین کنند،در این تعطیلات 2 هفته ای که فروشی در کار نباشد،چه کسی می‌خواهد پول اجاره یا حقوق شاگردانشان را بدهد؟ تامین اجتماعی باید حق بیمه کارفرما را کمتر کند تا کارگران بیکار نشوند.
اکثر صنوف تحت تاثیر این ویروس خسارات جدی دیده اند واکنون در تامین نیازهای خود با مشکل روبرو هستند. واحدهای صنفی به‌دلیل اینکه از تعطیلی مراکز خود در هفته‌های پیش‌رو مطلع نبودند و اقدام به خرید کالای مورد نیاز خود با چک کرده‌اند، با توجه به تعطیل نبودن بانک‌ها صاحبان چک می‌توانند نسبت به وصول آن اقدام کنند. بانک‌ها برای چک‌های کاسبان چاره‌اندیشی کنند،در حال حاضر همه فشارها بر روی اصناف است.

 

حسینی در پایان سخنانش گفت:  تنها راه کنترل این بیماری آگاهی و آموزش کافی  مردم نسبت به مسئولیت اجتماعی خود بوده و پروتکل ها با جدیت دنبال شود،ضدعفونی کردن مستمر معابر و خیابانها، دادن ماسک رایگان به مردم،جلوگیری از برگزاری مراسم و تجمعات خانوادگی، ترددهای درون استانی از انتقال ویروس جلوگیری می کند و بستن مغازه ها و سلب درآمد از صنوف چاره کار نیست و جریمه کردن بدون آموزش تنها باعث دلسردی مردم می شود.

 

رئیس اتحادیه قنادان ساری گفت : قنادی ها در گروه شغلی یک قرار گرفتند

 

به گزارش شمال نیوز، سید ابراهیم حسینی در گفتگو با خبرنگار گروه بازار « شمال نیوز » گفت : صنف دارندگان قنادی-شیرینی فروشی و کافه قنادی دراولویت گروه شغلی یک قرار گرفت.

 

وی افزود : در پی رایزنی های صورت گرفته با استانداری مازندران و فرمانداری ساری و بدنبال آن با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا ،صنف دارندگان قنادی-شیرینی فروشی و کافه قنادی در اولویت گروه شغلی یک قرار گرفته و مجاز به فعالیت هستند.

 

رئیس اتحادیه قنادان ساری ادامه داد: این مصوبه پس از بررسی مجدد بر جداول گروه های شغلی صورت گرفت و فعالان صنف قنادان ساری با رعایت پرتکل های بهداشتی  می توانند همچون مراکز تهیه و توزیع و عرضه مواد غذایی آماده و بیرون بر درمناطق قرمز نیز فعالیت نمایند.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.087 seconds.